bezoekersregistratie

Welke voordelen biedt een bezoekersregistratie systeem?

Wil je jouw gasten een warm welkom heten? Dan is werken met een bezoekersregistratie systeem wat je moet doen. Dit geldt dan voor gasten, cursisten, leveranciers en ook medewerkers. Iedereen wordt op de juiste wijze ontvangen. Dit brengt natuurlijk ook de nodige voordelen met zich mee.

Wat zijn de voordelen van een bezoekersregistratie?

Als je kijkt naar de voordelen, dan kan je bijvoorbeeld kijken naar het aanmelden. Dit gaat veel gemakkelijker met afspraaknummers en QR-codes. Ook weet je wie in het pand is, dankzij de optie van het afmelden. Daardoor kan je dit ook koppelen aan de BHV app van bedrijfshulpverleners. Ook kan je dan een volledige calamiteitenlijst in real-time krijgen. Dit maakt dat je veel meer inzicht hebt in je bezoekersstromen. Ook is het veel professioneler ten opzichte van je gasten. Het is de moeite waard om te bekijken of dit ook bij jou in het pand kan werken.

Voldoen aan de regels

Als ondernemer heb je met veel regels te maken. Werken met dit systeem kan je helpen om te voldoen aan een deel van die regels. Denk bijvoorbeeld aan het krijgen van een compleet overzicht van aanwezige collega’s en bezoekers in het pand. Dit is belangrijk voor de regels met betrekking tot Arbo, ISO en AVG/GDPR. Het maakt veel zaken veel gemakkelijker en het is ook nog eens handig met het oog op de taken die de receptionist allemaal heeft. Het systeem neemt dan een deel van dit werk uit handen.

Nog meer voordelen

Er zijn overigens nog meer voordelen te bespreken als het om dit systeem gaat. Zo oogt je onderneming veel professioneler op deze manier. Ook kan je bezoekers attent maken op de huisregels en de regels met betrekking tot hygiëne en veiligheid. Die kan hier dan mee akkoord gaan. Ook geeft het je inzicht in de drukte in het gebouw op elk moment. Daarnaast kan je de wachttijden ermee verkorten.

Combineren met de digitale receptie

Een goed bezoekersregistratiesysteem kan je koppelen aan de digitale receptie. Daarmee kan je het papieren inschrijfboek in de prullenbak gooien. Het aan- en afmelden wordt veel gemakkelijker gemaakt. Je kan bijvoorbeeld een tablet plaatsen of je doet het via de smartphone. Het geeft je meer inzicht in de drukte in het pand. En je bent er zeker van dat je aan alle regels voldoet. Bovendien kan dit in elke onderneming geheel op maat worden verzorgd. Dat is ook heel gemakkelijk.