online marketing

De 3 beste online marketing tips

Heb je als bedrijf een website, dan mag online marketing niet in je marketingmix ontbreken. Ook als je producten of diensten promoot, een nieuwsbrief schrijft of een blog in beheer hebt, dan kan online marketing uitbesteden aan een internet marketing bureau een optie zijn. Door aan online marketing te werken zorg je ervoor dat je de online zichtbaarheid van je bedrijf verbetert. Je trekt namelijk meer bezoekers naar je website en daardoor zal je omzet stijgen. Of je nu een grote of kleine website beheert en of je net begint of al jaren bezig bent: met online marketing haal je meer uit je bedrijf.

Tip 1. Niet alleen beginnen met online marketing, maar ook volhouden

Online marketing is niet iets wat je even snel begint en waar je vervolgens niets meer mee doet. Online marketing is een marketing methode en moet netjes worden bijgehouden. Belangrijk dat je er doorlopend veel aandacht aan besteedt en zodoende goede resultaten behaalt. Dat betekent dat je elke week of elke maand een berichtje op je website plaatst, een blog schrijft of je content verbetert. Maak je gebruik van social media, dan plaats je wekelijks een berichtje en nodig je je volgers uit om te reageren. Gebruik Google Ads voor je advertentiecampagnes, houd je positie bij in de zoekmachines en werk aan je search engine optimization (SEO).

Tip 2. Maak gebruik van remarketing

Remarketing is een marketingtechniek waarmee je van leads klanten maakt. Je benadert klanten met al eens eerder interesse in je producten of diensten. Wat je doet is deze klanten een soort van over de streep halen, want ze toonden al eerder interesse. Belangrijk bij remarketing is dat je dit op een hele subtiele manier doet. Voer je remarketing op een verkeerde manier uit, dan kan het privacy schenden of agressief overkomen. Een voorbeeld van remarketing is om een herinnering aan de klant te sturen van een niet afgerekend product in de winkelwagen. Een ander voorbeeld van remarketing is het tonen van een advertentie op social media voor je product of dienst.

Tip 3. Focus op lokale SEO

Heb je een fysieke winkel en bied je diensten aan, dan kan lokale SEO slim zijn om te gebruiken. Heb je bijvoorbeeld een garage in Nijkerk, dan gebruik je je website om potentiële klanten uit de omgeving naar je toe te trekken. Het beste is dan om potentiële klanten te vinden door vindbaar te zijn op lokale zoekwoorden gerelateerd aan Nijkerk.